×
×

Smart Tech Academy – ugdymas ateičiai

                     Sparčiai augantis programavimo specialistų poreikis šiuolaikinėse įmonėse skatina apie programavimą mąstyti kaip apie antrą kalbą, kurią privaloma mokėti visiems. Vis daugiau mokyklų šalia „tikrųjų“ užsienio kalbų diegia ir programavimo kalbų, tokių kaip Java ar Python, mokymosi programas, laikomas ateities kalbomis.

                      Kadangi informacinių technologijų įtaka vis labiau integruojasi į verslą ir įvairias industrijas, kiekviena įmonė, tam tikra prasme, po truputį tampa technologijų įmone. Statistiniais duomenimis, aukštųjų technologijų ekonomika Europos Sąjungoje vidutiniškai augs 7,5 proc., tačiau Lietuvoje numatomas kur kas aukštesnis didėjimas ir augimas – iki beveik 16,5 proc. Remiantis Lietuvos užimtumo tarnybos nustatytomis Lietuvos užimtumo tendencijomis ir ateities prognozėmis, atliktomis 2018 m., numatyta ir įvardyta, kad 2019 m. vieni iš paklausiausių – inžinerijos, mechanikos, elektronikos, elektros, statybos inžinieriai, informacinių technologijų sektoriaus taikomųjų programų kūrėjai, programuotojai ir sistemų analitikai. Tad vaikų įtraukimas į programavimo kursus atveria jiems duris į šviesią ateitį ir perspektyvios karjeros galimybes.

                      Ankstyvas vaikų įtraukimas į programavimo ir technologijų pasaulį gali jiems labai padėti greičiau įvaldyti kodo rašymo įgūdžius, išmokti mąstyti kaip tikriems programuotojams, problemų sprendėjams, bei geriau suvokti juos supantį pasaulį. Programavimas vaikus taip pat išmoko nuoseklaus mąstymo, kuris pritaikomas visose gyvenimo srityse. Kartu vaikas pradeda suprasti algoritmus, kodo subtilybes bei geba sukurti didesnį, geresnį galutinį produktą. Eksperimentavimas su programavimo kalbomis įdiegia pasitikėjimą savo analitiniu mąstymu ir vaikų gebėjimu sukurti tai, ką jie įsivaizdavo savo galvoje.

                      Pradėti programuoti vaikai gali smagioje aplinkoje – yra daugybė įvairių žaidimų, kurie integruoja programavimo įgūdžius. O dar geriau, jog naudojantis paprastomis programavimo programomis, tokiomis kaip „Scratch“ vaikai gali jau nuo pat pirmųjų prisilietimų kurti savo originalius žaidimus ar animacijas bei savo kūrybines idėjas paversti realybe.

                      Programavimas yra susijęs ir su įvairių įgūdžių lavinimu bei yra savaime susisieja su kitomis mokymosi disciplinomis. Šis integralumas atsispindi STEAM ugdyme – viename iš šiuolaikiškiausių ugdymo būdų, kuris integruoja gamtos mokslus, technologijų ir inžinerijos, menų ir matematikos disciplinas, siejant jas su realiu pasauliu, pokyčiais ir progresu, darnaus vystymosi tikslais, realaus pasaulio problemų sprendimu, bei formuoja mokinių kritinį mąstymą ir problemų sprendimo gebėjimus. Integralus ugdymo principo naudojimas švietime gali padėti spręsti mokinių susidomėjimo gamtos mokslais ir kitomis STEAM disciplinomis stokos problemą, ruošti ateities lyderius.

                      Siekiant didinti STEAM profesijų populiarumą bei sugriauti aplink programavimą vyraujančius mitus, tokius kaip programavimas yra skirtas išskirtinai vaikinams, moksliukams, vienišiams, bei kad programavimas – tai tik matematika ir aistra kompiuteriams, Smart Tech Academy programavimo ir kompiuterinio raštingumo neformaliojo ugdymo akademija 1-12 klasės moksleiviams siūlo įvairius ir stereotipus naikinančius programavimo būrelius. Smart Tech Academy akademijos būreliuose ugdomi ne tik IT gebėjimai, bet ir kūrybiškumas, kritinis mąstymas, atidumas detalėms, o akademijoje dėsto motyvuoti ugdymo specialistai, dirbantys ar dirbę IT kompanijose.

                      Smart Tech Academy akademijos per daugiau 17 darbo metų sukurtų būrelių spektras išties platus: būreliuose pirmąsias kompiuterines žinias gali įgyti vaikai nuo pirmos klasės, siūlomos starto, pradedančiųjų ir pažengusiųjų užsiėmimų grupės. Pirmąsias programavimo žinias vaikai įgyja naudodami Scratch programą, o vėliau jas gilina mokydamiesi HTML, Python, C#, PHP, SQL, JavaScript programavimo kalbų. Norintieji gali papildomai mokytis svetainių kūrimo, susipažinti su dirbtiniu intelektu bei kurti žaidimus „Unity“ žaidimų varikliui. 12 klasės mokiniai akademijoje gali pasiruošti informacinių technologijų valstybiniam brandos egzaminui.

                     Be mokslo metais vykstančių būrelių, akademija kiekvienais metais rengia vasaros stovyklą, kurioje per 5 dienas stovyklos dalyviai savo komandose kuria nedidelės apimties projektus – kompiuterinius žaidimus ir juos pristato. Kurdami šiuos projektus moksleiviai ugdosi darbo komandoje, kūrybiškumo, viešojo kalbėjimo, darbo su grafikos redaktoriais, programavimo ir algoritmavimo, pristatymų rengimo gebėjimus bei smagiai leidžia laiką su bendraminčiais.

                     Smart Tech Academy būreliai padeda vaikams ne tik įgyti perspektyvią ateities profesiją ar pagilinti žinias informacinių technologijų srityje bet ir ugdo bendrąsias moksleivių kompetencijas, bei skatina laiką prie kompiuterio leisti prasmingai. Siūlomų programų sąrašas.

Registruotis